fredag 21 januari 2011

dagens bravader...

har skype:at med johanna, björn och pappa - mycket folk på samma gång! =)




idag har det inte blivit mycket gjort,  det blev en vända på stan och att skriva lite vykort. jag och andreas skulle kolla efter ett par skor till honom men den affären var stängd. istället bestämde vi oss för att äta på McDonalds och fundera på vad vi skulle göra. vi kom dit och killen i kassan la på det vi skulle ha och jag gav honom mitt kort, men de tog bara emot kontanter?! på ett McDonalds så centralt, år 2011? så andreas fick lov att gå och ta ut pengar och jag skulle stå kvar. en kvart senare kom han tillbaka – utan pengar. det är något knas med våra kort så det funkar inte att ta ut pengar i automater för tillfället (andreas kort hade fungerat ända tills just denna gången också!). så där stod vi med en bricka med kall mat framför oss, och fick lov att pruta på den med de få kontanter vi hade! haha. 

under tiden var robin ute på egna äventyr. det var meningen att han skulle gå och klippa sig, men det var första gången han gick själv i stan så han hamnade på villovägar. förvirrade, tomhänta och oklippta kom vi alla hem till lägenheten till slut. puh.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tungt att betala på donken utan pengar, i Italia!! bättre lycka nästa gång =)

Johanna sa...

skype-steffo är så snygg alltså! mohaha. längtar efter att komma till rom och gå ut på äventyr med er! PUSS

skype-steffo sa...

ja, ja - jag SKA klippa mig :-)