onsdag 26 januari 2011

laundry day

idag har jag och andreas provat på tvätterian här i närheten, eftersom vår lägenhet saknar tvättmaskin. det är också sagt att hyresvärden ska stå för en del badlakan och sängkläder till oss av den anledningen. han skulle ha varit här och gett oss nya grejer i måndags men då dök han inte upp. på tisdagen däremot kom Vincenzos undersåte till oss och skulle hämta det gamla och ge oss det nya. sagt och gjort - han tog det gamla och gav oss fel saker tillbaka, alltså badlakan och sängkläder för två personer.. och nyss fick jag mail av Vincenzo där han skrev att han kommer och lämnar ytterligare saker till oss imorn.. jag tror inte han vet att vi har fått grejerna redan.? han kanske har mycket i huvudet just nu =)


och han är inte ensam om att ha mycket i huvudet - jag är lika förvirrad som vanligt, helst nu när jag har börjat skolan och är tvungen att hålla koll på saker. så under tiden mannen i tvätterian vaktade vår maskin tog jag och andreas en vända in i bokhandeln som låg bredvid. jättemysig och trevlig affär var det, och jag investerade i en almanacka. nu på kvällskvisten har jag fått gliringar från Hammarbyhörnan om att det ser ut som en bibel...


den kommer att användas flitigt så man inte missar något viktigt! =)

4 kommentarer:

Lisa sa...

vilken fin kalender du införskaffat

Galleri Hönshuset sa...

Halloj

Ni ser ut att ha det riktigt bra där borta =) kul!

Tack för vykortet vi fick till jobbet, alltid kul med handskrivna kort...inte ofta man får det nuförtiden =)

På jobbet är det bara bra. Haft simskolor hela vecka o så är man ledig fre, lör o sön. Tjohooo =)

Nu ska jag lägga mina småttingar så jag kan röja här hemma med snabeldraken (dammsugaren alltså! ;)...)

Ha det gott. Kram Pirre

johanna sa...

vincenzo = härskaren? sover ni på badlakan nu? vilken fin bibel du skaffat! glöm icke 27:e februari och för guds skull inte 30:e mars! SAKNAR DIG! puss

Unknown sa...

Glöm inte nionde Mars heller, då kommer busig och efterfölje ned!