måndag 30 maj 2011

hej och tack för kaffet, jag är glad att vara här!

helgen var som vanligt trevlig här i den eviga staden. förutom den nämnda middagen och CL-finalen spenderades även lördagen på en studentfest som var helt okej.

cin-cin, amici! :)

idag - 9 dagar kvar i Rom. sju av dessa kommer vi spendera med Caroline, som kommer på onsdag! det ser vi fram emot. det blir troligen en intensiv sista vecka varvad med stranden, shopping och en del smultronställen :)

idag har vi strosat på stan och ätit middag på en kinesisk restaurang, gott var det! mitt under middagen kom servitrisen och frågade var vi kommer ifrån, när vi sa Sverige såg hon lite fundersam ut och undrade varför jag inte var blond :) nyfikna som vanligt. allt bra annars. tror för övrigt att jag klarade min tenta i italienska, väntar nu på slutbetyget för kursen. kram på er!

Inga kommentarer: