fredag 11 februari 2011

apertivo

igår kväll begav vi oss mot Piazza Navona för att möta upp Angelica, som går på samma italienskakurs som mig. hon tog med oss till ett ställe som hette Fluid för en apertivo - man köper en drink och får en liten buffé på köpet. den frozen fragola daiquri som jag drack var riktigt god, och sjukt stor! buffén var också riktigt bra, och vi fick betala ungefär 70 kr var för allt det, hur bra som helst!

typ sådär såg min drink ut, fast mycket godare! min dag hade inte varit den bästa innan, det var lite av en otursdag.. slog i armbågar i dörrar, skar mig i fingret, spillde ut svartpeppar i hela köket. och det fortsatte även inne på Fluid. hade hämtat en liten chokladruta till efterrätt, satte mig vid bordet och det första jag gjorde var att tappa ner den på golvet. haha. typiskt mig.. men jag är van, och andreas och robin blir mer vana för varje dag som går =)

till helgen väntas match och lite andra festligheter, det ser vi fram emot!

1 kommentar:

italiano sa...

aahh una bella bevanda!