måndag 7 mars 2011

un'amica vecchia a visitare

i fredags begav jag mig mot flygplatsen för att hämta hit en efterlängtad vän. helt själv lyckades jag nästan helt smärtfritt hitta till en av de mindre tågstationerna här i Rom och kunde sätta mig på tåget. en stunds förvirring och letande på flygplatsen var väl värt besväret när jag fick se min Victoria igen!


lördagen började med lite shopping, vi gick till Coin, ett stort varuhus som ligger alldeles vid oss. efter att ha strosat runt där inne ett tag hamnade vi vid disken där dom säljer tvålar och sånt. försäljaren var jättetrevlig och vi fick prova massa härliga produkter som bodyscrub, lotion och en olja. vi stod där och blev ompysslade ett tag. efter det hittade vi även en massagestol som var ledig och vi fick en massage också - vi var på minispa!





efter några timmars "shopping", som endast blev en drös nagellack, så gick vi och köpte lite öl, sen hemåt till killarna igen. vi var hemma och gjorde oss i ordning för middag på favoriten Leoncino, en liten italiensk restaurang som troligen har Roms godaste pizzor.


väldigt mätta och belåtna gav vi oss vidare mot Campo dei Fiori som alltid är trevligt, och drack lite öl där. andreas har blivit kompis med några (fotbollsintresserade) bartenders på en av barerna och har därför börjat få ölen till rabatterat pris! några timmar och ölkannor senare lämnade vi baren för att istället gå på klubb och hamnade på någon som var sådär. lite konstigt ställe men vi hade roligt där inne ändå! vissa mådde sämre än andra vid hemgången men vi tog oss hem och stupade i säng strax innan 6 på söndag morgon..


vi trotsade huvudvärken från kvällen innan och söndagen bestod av ännu lite spring i affärer, samt turistande och en riktigt god pasta till lunch. det var karneval i Rom, en mindre variant än den i Venedig, som vi kollade in längs med vägen. efter vändan på stan gick vi hem i solskenet och tog det lugnt hemma i lägenheten tills vi ryckte upp oss för en middag ute. på vägen hem från middagen stannade vi till på en glassbar så Vici kunde äta sin första italienska glass, som hon verkade gilla! =) kvällen avslutades hopträngda i 2-sitssoffan med ett avsnitt av solsidan.



i morse hann vi med en cappuccino och croissant på baren nedanför och en liten promenad i solskenet innan vi rörde oss mot flygplatsen. där åkte vi sen åt olika håll, jag och Vici, och nu lär det väl dröja minst lika länge innan vi ses igen.. helgen var, kort och gott, mycket trevlig och bjöd på massa skratt med min fina vän!

1 kommentar:

Johanna sa...

fint ni verkar haft det! och rabatt på öl, bra jobbat av andreas :D längtar som bara den tills vi kommer!!